Skip to main content
zespół weselny

11 rzeczy, które muszą znaleźć się na stronie zespołu weselnego

Myślisz o założeniu własnego zespołu weselnego i zastanawiasz się, co powinno znaleźć się na stronie internetowej? A może masz już zespół weselny, ale nie jesteś zadowolony ze swojej witryny? Jeśli tak, to świetnie trafiłeś – sprawdź 11 rzeczy, które powinny (a nawet muszą!) znaleźć się na stronie zespołu weselnego.

Nagrania piosenek

Jednym z głównych kryteriów, którymi kierują się przyszłe małżeństwa w wyborze zespołu weselnego, jest jego poziom umiejętności. Zamieść na swojej stronie od kilku do kilkunastu piosenek w Waszym wykonaniu. Skup się bardzo mocno na jakości i absolutnie nie zamieszczaj piosenek nagrywanych dyktafonem na weselu. Wynajmij profesjonalne studio na kilka godzin i tam nagraj ze swoimi kompanami utwory, w których czujecie się najmocniejsi. Wynajem studia nie należy do najtańszych przedsięwzięć, ale na pewno zaprocentuje w przyszłości.

Do prezentacji piosenek możesz wykorzystać jedno z kilku darmowych narzędzi, np. SoundCloud, YouTube albo Vimeo.

Kalendarz

Czas to aktualnie towar deficytowy. Dlatego zaoszczędź go sobie i swoim potencjalnym klientom zamieszczając na stronie kalendarz z widocznie oznaczonymi zajętymi oraz wolnymi terminami. Przyszłe małżeństwo od razu będzie wiedziało, czy jest w ogóle sens kontaktować się z Tobą. Taki kalendarz przyda się również Tobie, żeby nie mieć problemów z koordynacją działań.

W celu zamieszczania takiego kalendarza na stronie możesz wykorzystać Kalendarz Google. Dokładna instrukcja znajduje się w tutaj.

Opinie klientów

Statystyki są nieubłagane – 70% osób kieruje się opiniami opublikowanymi w internecie. Wykorzystaj to i zamieszczaj na stronie referencje swoich klientów. Taka opinia jest jeszcze bardziej wiarygodna, jeśli autor podpisze się swoim imieniem i nazwiskiem, a także dołączy zdjęcie.

Ważne, żebyś prosił o opinie pary młode zaraz po zakończeniu współpracy, ponieważ wtedy są pełni pozytywnych emocji i na pewno wystawią Ci dobrą notę. Poproś ich również o napisanie kilku słów o zespole na Twojej stronie na Facebooku. To tam często ludzie szukają opinii.

Sprzęt

Niekiedy przyszłe małżeństwa mają bardzo sprecyzowane wymagania, jeśli chodzi o sprzęt. Na przykład życzą sobie, żeby w przerwach na posiłek między stołami chodził saksofonista.

I w tym momencie wracamy do czasu, który jest towarem deficytowym. Jeśli potencjalni klienci zauważą na Twojej stronie, że dysponujesz saksofonem, a im akurat bardzo zależy na tym instrumencie, to bez wątpienia się z Tobą skontaktują. Pamiętaj o regularnych aktualizacjach tej podstrony, jeśli wzbogacisz swój zespół o kolejne instrumenty. Dobrze wyposażony skład budzi większe zaufanie.

Różne formy kontaktu

Zamieszczając na swojej stronie tylko numer telefonu bardzo ograniczasz grono przyszłych młodych par, które mogą się z Tobą skontaktować. Niektórzy preferują maile, bo nie lubią rozmawiać przez telefon. Jeszcze inna osoba woli napisać na Facebooku i również tam powinna otrzymać odpowiedź tak szybko, jak tylko jest to możliwe. Na podstronie zbierającej różne formy kontaktu wskazane jest zamieszczenie imienia i nazwiska osoby kontaktowej. Dobrze jest wiedzieć, z kim będzie się rozmawiało jeszcze przed nawiązaniem współpracy.

Zadbaj o to, żeby nikt nie został bez odpowiedź, nawet jeśli będzie odmowna ze względu na zajęty termin. Jeżeli borykasz się z gigantyczną liczbą otrzymywanych wiadomości, wykorzystaj jeden z dostępnych na rynku systemów CRM. Z czystym sumieniem mogę polecić polskiego Sugestera, który dysponuje darmowym planem. Jego konfiguracja jest dość łatwa, ale gdybyś nie mógł sobie z nią poradzić, zapraszam do działu kontakt – chętnie pomogę.

Repertuar

Niektórzy klienci są bardzo wymagający. Być może zechcą poznać repertuar jeszcze przed nawiązaniem kontaktu. Przygotuj taką listę, żeby później nie musieć wymyślać wszystkiego na szybko. Najlepiej będzie, jeśli od razu podzielisz ją na kategorie, np. muzyka polska, disco polo, polski rock, zagraniczny rock i tak dalej. Stwórz ją w popularnym formacie PDF i zamieść do pobrania na stronie.

Informacje o członkach zespołu

Zamieść na swojej stronie kilka słów na temat każdej osoby wchodzącej w skład zespołu. Z której strony by się na to nie patrzyło, to zespół weselny jest po prostu grupą kompletnie obcych osób, które biorą udział w jednym z najważniejszych wydarzeń w życiu młodej pary, więc warto już od progu budować atmosferę koleżeństwa i bliskości.

Pomyśl również o doświadczeniu artystów – być może któreś z Was ukończyło szkołę muzyczną albo grą w zespołach weselnych zajmuje się od ponad dekady. A może graliście na weselu kogoś powszechnie znanego? Naprawdę wieloma rzeczami można się pochwalić.

Zabawy weselne

Zaprezentuj listę zabaw weselnych, które prowadzicie w czasie uroczystości. Nie mam na myśli tylko oczepin, ale również to, w jaki sposób zabawiacie gości na początku imprezy oraz w trakcie przerw na posiłek. Możecie na przykład podczas jedzenia delikatnie przygrywać na saksofonie albo akordeonie. Oczepiny są równie ważne – być może znacie zabawy, o których pojęcia nie mieli przyszli małżonkowie, dzięki Wam się zainspirują i zaskoczą swoich gości. Poza tym czarno na białym zobaczą, czy prowadzicie zabawy z kategorii kontrowersyjnych czy nie. Może im na nich zależeć albo wręcz przeciwnie.

Film z wesela

Jeśli jesteś pewny prezencji składu na weselu, nie zaszkodzi opublikować fragmentów uroczystości z Waszym udziałem. Dzięki temu potencjalni klienci zobaczą, jak czujecie się na scenie, w jaki sposób zabawiacie gości i jak prowadzicie oczepiny. Zdobycie takiego filmu nie powinno być problemem – zapytajcie znajomego kamerzysty weselnego, czy nie zechciałby udostępnić Wam takiego materiału w zamian za polecanie go swoich klientom. Być może nawiążecie przy okazji komitywę i on będzie polecał Was.

Galeria zdjęć

Tak naprawdę galeria zdjęć ma ten sam cel, co film z wesela. Chodzi głównie o zaprezentowanie zespołu. Pamiętaj o zadbaniu o jakość tych fotografii. Przejrzałem setki stron zespołów weselnych i niektóre galerie pozostawiają wiele do życzenia. Zdjęcia robione są smartfonami, publikowane bez jakiejkolwiek obróbki, co buduje wokół zespołu aurę braku profesjonalizmu. Czy można zaufać ludziom, którzy nie potrafią przyłożyć się do takiej prostej rzeczy, jaką jest galeria zdjęć?

Blog

Wydawać by się mogło, że blog na stronie zespołu weselnego jest całkowicie niepotrzebny. BŁĄD! Piszcie porady dla przyszłych młodych par bazujące na Waszym doświadczeniu. Opisujcie przygody, jakie przeżywacie w trakcie Waszej pracy i dokumentujcie (np. na Facebooku) Wasze podróże. Dzięki takim zabiegom stawiacie się w roli ekspertów i profesjonalistów, a przy okazji stajecie się dobrymi kumplami, którzy zawsze pomogą, kiedy wymaga tego sytuacja.

Ponadto blog w znakomity sposób wspomaga pozycjonowanie. Bardzo dobrze w tej kwestii działają wpisy gościnne na innych blogach, na których pojawi się link prowadzący do Waszej strony. Przyznacie pewnie, że Google jest jednym z większych źródeł pozyskiwania nowych klientów.


Wielkie dzięki, jeśli znalazłeś się aż tutaj. Tekst wyszedł dość długi, ale myślę, że porady w nim zawarte naprawdę pomogą wszystkim zespołom weselnym. Jeśli masz jakieś dodatkowe pytania lub czegoś nie zrozumiałeś albo masz problem w kwestiach technicznych, zachęcam do odwiedzenia działu kontakt. Postaram się pomóc i doradzić każdemu. Do następnego razu!

Jeśli jesteś właścicielem zespołu weselnego i poszukujesz nowych dróg dotarcia do klientów, chcesz stworzyć nową stronę lub wprowadzić na niej zmiany albo potrzebujesz innej porady w kwestii marketingu, zajrzyj do działu doradztwo i konsulting.

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zapisz się do newslettera!

Wyślę Ci bezpłatny kalkulator finansowy Twojego ślubu i wesela, dzięki któremu obliczysz, ile będzie kosztowała Cię organizacja tej uroczystości. Poinformuję Cię również o każdym nowym artykule na blogu. Zero śmieci - tylko wartościowa wiedza! :)

Obiecuję, że Twój adres e-mail nie trafi w niepowołane ręce.